Rubrika "Alūksnes mozaīka" ļauj izzināt dažādu uzņēmumu un organizāciju darbību, daudzveidīgās kultūras norises, kā arī sadzīves notikumus pilsētā.
Katru gadu, kad vēlie rudens vakari kļūst aizvien tumšāki, Alūksnes Lielos kapus izgaismo simtiem svecīšu. Klāt svecīšu vakars jeb mirušo piemiņas diena. Svecīšu vakars ir laiks, pēc kura kapos tradicionāli iestājas miera periods - kapu kopiņas apklāj ar skujām, rotā ar pēdējiem rudens ziediem un iededz svecītes, atceroties, pieminot un godinot savus aizgājējus.
Vairāk20.gs. sākumā Alūksnē bija jūtama aktīva saimnieciskā rosība, izglītības līmeņa celšana un tieksme pēc aktīvākas kultūras dzīves.
VairākPirmskara periodā, kad Latvijas ceļos sāka ripot aizvien vairāk automobiļu, aktuāla kļuva degvielas rezervju uzkrāšana. 20. gs. sākumā arī Alūksnē - strauji augošajā miestiņā- radās nepieciešamība pēc degvielas “namiņa”.
VairākTīklu saliņa ir viena no četrām Alūksnes ezera salām.
Vairāk23. jūnijā aprit 100 gadi kopš Latvijas Neatkarības karā kritušajiem 7. Siguldas kājnieku pulka karavīriem veltītā pieminekļa atklāšanas.
VairākLaivu būdas ir bijis viens no pretrunīgāk vērtētajiem objektiem pilsētā. Otrās brīvvalsts laikā sabiedrībā asi diskutēts par laivu būdu nojaukšanu vai saglabāšanu.
VairākUzdevumu par robežzīmju uzstādīšanu padomju gados izvirzīja izpildkomitejas priekšsēdētājs Kārlis Ūbelis. 1960. gadu beigās tika izveidotas pirmās Alūksnes pilsētas robežzīmes skices.
VairākArī Alūksnes pilsētas raksturīga iezīme pagājušajā gadsimtā bija tieši apaļie reklāmas stabi.
VairākŠomēnes stāsts par VEF 14 cehu. Pagājuši 20 gadi, kopš rosīgā ražotne pārstāja savu darbību. Cehā savulaik darbojās: galdniecība, kas bija pamats filiāles izveidei, shēmu kūļu siešanas iecirknis, shēmu kūļu vadu galu tīrīšanas iecirknis, mehāniskais iecirknis, karkasu iecirknis, releju spoļu tīrīšanas iecirknis, instrumentu iecirknis, enerģētiķa iecirknis, celtnieku brigāde, tehniskās kontroles nodaļa.
VairākZiemas sezona ir viena no izaicinājumiem bagātākajām autovadītāju braukšanas iemaņu pārbaudēm. Kamēr vairums autovadītāju savu spēkratu vada īpaši piesardzīgi, tikmēr daži demonstrē steidzīgu braukšanas manieri. Vai drošai braukšanai pietiek tikai ar to, ka kabatā ir vadītāja apliecība? Un kā ir bijis kādreiz? To lasiet tālāk rubrikā.
VairākIelūkosimies Alūksnes tiltu stāstos.
Vairāk1918. gada beigās Pagaidu valdības iekšlietu ministrs Miķelis Valters ierosināja pašvaldībām veidot “apsardzības” vienības. Oficiāli par Latvijas Aizsargu organizāciju (LAO) var sākt runāt no 1919. gada 20. marta, kad Pagaidu valdība izdeva “Noteikumus par aizsargu nodaļām pagastos”.
Vairāk